Línia estratègica
PQ 2428 2 Competència digital i tecnologies emergents
Competències digitals
Àrea 4. Avaluació i retroacció. Comp. 1 Estratègies d’avaluació. Nivell B1. Desc. 2. Diversifica les tècniques, els mitjans i els instruments d’avaluació de l’aprenentatge del seu alumnat i de la seva pràctica docent emprant, de manera
autònoma, les tecnologies digitals del centre.
Àrea 4. Avaluació i retroacció. Comp. 2 Analítiques i evidències d’aprenentatge. Nivell B1. Desc. 2. Selecciona les
dades que poden ser rellevants per a avaluar un procés d’ensenyament o aprenentatge concret emprant les
tecnologies digitals del centre.
Àrea 4. Avaluació i retroacció. Comp. 3 Retroacció i presa de decisions. Nivell B1. Desc. 1. Empra de manera
autònoma criteris pedagògics, didàctics, tècnics, ètics i de matèria per a prendre decisions sobre l’orientació dels
processos d’ensenyament i aprenentatge fundades en les dades obtingudes mitjançant l’ús de les tecnologies digitals
en els diferents processos d’avaluació.
Destinataris
En primer lloc, el professorat dels centres de Formentera
Criteris de selecció
Si el nombre de sol·licituds supera el de places oferides, els criteris de selecció seran, per aquest ordre:
1. L’ordre de preferència que figura a l’apartat de DESTINATARIS.
2. L’ordre d’inscripció.
Objectius
Millorar el procés d’aprenentatge i optimitzar la tasca docent gràcies a la IA.
Utilitzar la IA per facilitar l’avaluació.
Continguts
Introducció a la IA Programació d’aula Criteris d’avaluació Rúbrica Guia d’observació Llista de verificació Base
d’orientació Contracte d’aprenentatge Rutina de pensament Prova cooperativa Propostes de millora Informes
competencials
Metodologia
Es combinarà la introducció de nous conceptes teòrics amb la reflexió pedagògica de les pràctiques i vivències per
arribar a decisions conjuntes.
Aquestes estaran relacionades amb la utilització de la intel·ligència artificial per millorar l’avaluació.
Una part fonamental és l’aplicabilitat al centre de les propostes pràctiques sorgides de la reflexió i els casos pràctics
plantejats.
Les sessions es faran a través de vídeoconferencia de manera sincrònica.
Transferència
A partir de les reflexions teòrico-pràctiques de manera conjunta i les necessitats reals de l’equip, els docents
experimentaran les diferents eines amb el seu alumnat.
Els assistents hauran d’anar realitzant la proposta d’aplicació i transferència a l’aula durant la formació, aquesta
s’haurà de compartir entre els assistents i lliurar-ho a través del workspace, amb imatges i/o vídeos que documentin
la tasca.
Lloc
Sessions per videocoferència
Horari
3 i 24 d’octubre, 13 i 27 de novembre de 18h a 20h
Inscripció
Podeu fer la inscripció de dia 12 a dia 29 de setembre de 2024 de la manera següent:
1. Entrau al Portal del personal https://www.caib.es/pfunciona. El professorat que no disposi de compte d’usuari, no
podrà accedir al Portal del Personal. Al menú principal de l’esquerra trobareu Formació dels DOCENTS. Clicau
Sol·licitud cursos i seleccionau CEP DE FORMENTERA.
2. Us sortirà la llista de totes les activitats. Clicau a l’apartat INSCRIU-TE de l’activitat i emplenau tots els camps del
formulari de la sol·licitud. Actualitzau les dades d’acord amb la vostra situació actual si s’escau, especialment el
centre de destinació, el correu electrònic i el telèfon (millor un mòbil) ja que seran les dades de contacte per gestionar
la inscripció i la llista d’espera.
3. La llista d’admesos provisional es publicarà dia 3 d’octubre de 2024. Podreu consultar si heu estat admesos
cercant aquesta activitat al Portal del personal, al menú de l’esquerra Formació dels DOCENTS, Sol·licitud cursos
seleccionant CEP DE FORMENTERA. La llista d’espera, si s’escau, es publicarà també a la mateixa pàgina.
4. Una vegada que hagi sortit la llista, si estau admesos, cal confirmar la vostra assistència de dia 30 de setembre a
dia 3 d’octubre de 2024 a l’apartat Confirma cursos, dins del menú Formació dels DOCENTS. La no confirmació dins
aquest termini implicarà la pèrdua de plaça.
5. La llista d’admesos s’actualitza automàticament en confirmar la inscripció.
6. Si les places no s’han cobert amb els confirmats es telefonarà a les persones que estiguin a la llista d’espera per
estricte ordre de preferència, dia 2 d’octubre de 2024, fins que s’ocupin les places lliures.
7. La llista definitiva de participants es publicarà dia 3 d’octubre de 2024.
IMPORTANT: Una vegada confirmada l’assistència, si una persona no pot assistir a la formació ha de notificar-ho al
coordinador, per correu electrònic, abans de l’inici de l’activitat. En cas contrari, les sol·licituds que aquesta persona
faci per participar a altres formacions, durant el mateix curs escolar, passaran al final de la llista de sol·licituds.
PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS: la tramitació d’una sol·licitud d’inscripció a una activitat formativa implica el
següent tractament de dades personals: http://www.formacioinnovacio.cat/documents/ProtDades.pdf.
Avaluació i certificació
Per als participants a les activitats formatives serà condició necessària per al reconeixement, la participació
continuada i activa amb assistència obligatòria al 85%.
Una vegada finalitzat el procés de certificació, l’activitat es tancarà.
En aquest moment us enviarem un correu electrònic a l’adreça que heu posat a la vostra sol·licitud.
Si heu certificat, podreu veure la formació al vostre portal, apartat Formació dels docents, Activitats internes.
Si no la podeu veure, és que no la teniu certificada.
Us podeu posar en contacte amb el servei organitzador per a qualsevol aclariment.
Disposau d’un termini de 30 dies naturals des de l’enviament del correu electrònic per presentar una reclamació al
servei organitzador, si s’escau.
Coordinació i informació
Neus Massanet i Rosa Martí
Formador
Tomeu Castell
Professor de cultura audiovisual a l’IES Joan Alcover i formador per al desplegament de metodologies actives dins
comunitats d’aprenentatge