FeC 327-Cotutoria i col·laboració per a la inclusió educativa al CEIP Mestre Lluís Andreu

Línia estratègica
PQ 2428 4 Inclusió, coeducació i comunitat educativa
Destinataris
Docents del CEIP Mestre Lluís Andreu
Criteris de selecció
Si el nombre de sol·licituds supera el de places oferides, els criteris de selecció seran, per aquest ordre:
1. L’ordre de preferència que figura a l’apartat de DESTINATARIS.
2. L’ordre d’inscripció.
Objectius
Fomentar la cotutoria com a estratègia d’inclusió.
Desenvolupar competències per a la inclusió educativa.
Implementar tècniques de treball cooperatiu a l’aula.
Millorar les pràctiques d’avaluació formativa.
Continguts
Models i estratègies de cotutoria.
Principis i pràctiques d’inclusió educativa.
Tècniques de treball cooperatiu.
Avaluació inclusiva i formativa.
Metodologia
Es combinarà la introducció de nous conceptes teòrics amb la reflexió pedagògica de les pràctiques i vivències per
arribar a decisions conjuntes sobre la cotutoria i la inclusió a l’escola. Es comptaran dues hores de treball individual per elaborar la documentació corresponent a la formació per poder lliurar la transferència.
Durant la formació es compartirà la documentació entre els assistents i amb l’alumnat per portar endavant les
situacions d’aprenentatge.
Transferència
L’alumnat experimentarà diferents maneres d’ensenyar i d’aprendre, fet que els permetrà connectar millor amb els
coneixements. També rebrà més atenció individual i ajustada a les seves necessitats i aprendran a treballar en equips
heterogenis on cadascú tindrà un rol actiu.
Lloc
CEIP Mestre Lluís Andreu
Horari
16 gener, 5 de febrer, 18 de febrer, 5 de març i 26 de març de 16h a 18.30h.
3 de febrer i 20 de març de 16h a 19h
Inscripció
Podeu fer la inscripció de dia 16 de desembre de 2024 a dia 13 de gener de 2025 de la manera següent:
1. Entrau al Portal del personal https://www.caib.es/pfunciona. El professorat que no disposi de compte d’usuari, no
podrà accedir al Portal del Personal. Al menú principal de l’esquerra trobareu Formació dels DOCENTS. Clicau
Sol·licitud cursos i seleccionau CEP DE FORMENTERA.
2. Us sortirà la llista de totes les activitats. Clicau a l’apartat INSCRIU-TE de l’activitat i emplenau tots els camps del
formulari de la sol·licitud. Actualitzau les dades d’acord amb la vostra situació actual si s’escau, especialment el
centre de destinació, el correu electrònic i el telèfon (millor un mòbil) ja que seran les dades de contacte per gestionar
la inscripció i la llista d’espera.
3. La llista d’admesos provisional es publicarà dia 16 de gener de 2025. Podreu consultar si heu estat admesos
cercant aquesta activitat al Portal del personal, al menú de l’esquerra Formació dels DOCENTS, Sol·licitud cursos
seleccionant CEP DE FORMENTERA. La llista d’espera, si s’escau, es publicarà també a la mateixa pàgina.
4. Una vegada que hagi sortit la llista, si estau admesos, cal confirmar la vostra assistència de dia 14 a dia 16 de gener
de 2025 a l’apartat Confirma cursos, dins del menú Formació dels DOCENTS. La no confirmació dins aquest termini
implicarà la pèrdua de plaça.
5. La llista d’admesos s’actualitza automàticament en confirmar la inscripció.
6. Si les places no s’han cobert amb els confirmats es telefonarà a les persones que estiguin a la llista d’espera per
estricte ordre de preferència, dia 13 de gener de 2025, fins que s’ocupin les places lliures.
7. La llista definitiva de participants es publicarà dia 13 de gener de 2025.
IMPORTANT: Una vegada confirmada l’assistència, si una persona no pot assistir a la formació ha de notificar-ho al
coordinador, per correu electrònic, abans de l’inici de l’activitat. En cas contrari, les sol·licituds que aquesta persona
faci per participar a altres formacions, durant el mateix curs escolar, passaran al final de la llista de sol·licituds.
PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS: la tramitació d’una sol·licitud d’inscripció a una activitat formativa implica el
següent tractament de dades personals: http://www.formacioinnovacio.cat/documents/ProtDades.pdf.
Avaluació i certificació
Per al reconeixement de la formació serà condició necessària la participació contínua i activa en les diferents fases de
la formació, portar a terme amb correcció les tasques encomanades, fer la transferència i participar activament en el
procés d’avaluació de la mateixa.
Per certificar s’ha d’assistir el 85% de la formació, a més de realitzar la presentació de la transferència a l’última
sessió. Una vegada finalitzat el procés de certificació, l’activitat es tancarà. En aquest moment us enviarem un correu electrònic a l’adreça que heu posat a la vostra sol·licitud. Si heu certificat, podreu veure la formació al vostre portal, apartat Formació dels docents, Activitats internes. Si no la podeu veure, és que no la teniu certificada. Us podeu posar en contacte amb el servei organitzador per a qualsevol aclariment. Disposeu d’un termini de 30 dies naturals des de l’enviament del correu electrònic per presentar una reclamació al servei organitzador, si s’escau.
Coordinació i informació
Neus Massanet i Rosa Martí
Formadora
Dra. Begoña de la Iglesia Mayol
És professora contractada doctora pel departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació de la Universitat
de les Illes Balears. Vicedegana de la Facultat d’Educació.
És psicopedagoga, doctora en Ciències de l’Educació i Máster en Serveis i Programes per a l’atenció a les persones
amb discapacitat.
Actualment, imparteix docència els graus de Mestre d’Educació Primària i de Pedagogia, així com també en el Màster
d’Educació Inclusiva i en el Màster de Formació de Professorat.
Per a transferir el coneixement científic a la pràctica educativa, dedica part de la seva tasca a la formació en centres,
amb els claustres de professorat que sol·liciten formació en aspectes específics com són els processos d’adquisició i
les dificultats en la lectura, escriptura i les matemàtiques.
Com a membre del Grup de Recerca en Educació Inclusiva i Diversitat (GREID) duu a terme projectes d’investigació
competitius centrats en donar resposta a les necessitats que presenta l’alumnat amb situacions de desavantatge.
Concretament, els seus principals temes de recerca i de docència son: l’educació inclusiva; les dificultats
d’aprenentatge, la pedagogia hospitalària i la música i art per a atendre la diversitat.
Té reconegut un tram d’investigació (sexenni) i quatre trams de docència (quinquennis). És autora de diversos articles
internacionals indexats a JCR, a més de diversos llibres, capítols de llibre, articles i congressos nacionals i
internacionals.