331-Jornades pedagògiques

Línia estratègica
PQ 2428 4 Inclusió, coeducació i comunitat educativa
Destinataris
Docents i famílies.
Criteris de selecció
Si el nombre de sol·licituds supera el de places oferides, els criteris de selecció seran, per aquest ordre:
1. L’ordre de preferència que figura a l’apartat de DESTINATARIS.
2. L’ordre d’inscripció.
Objectius
Conèixer i aprofundir en els fonaments de la neurociència aplicada a l’aprenentatge per millorar la pràctica educativa.
Reflexionar sobre les estratègies inclusives i els suports necessaris per garantir l’èxit educatiu de tot l’alumnat.
Explorar eines i recursos per desenvolupar la competència emocional dins i fora de l’aula.
Apropar-se a les pràctiques restauratives com a model de convivència positiva i gestió de conflictes.
Continguts
Bases neurocientífiques de l’aprenentatge i les implicacions pedagògiques per afavorir la motivació i la memòria.
Principis i pràctiques d’una educació inclusiva: personalització, accessibilitat i resposta a la diversitat.
L’educació emocional com a eina clau per al benestar i l’autoregulació dels infants.
Metodologies i estratègies de les pràctiques restauratives per promoure la cohesió de grup i la cultura de pau.
Metodologia
L’activitat formativa consistirà en quatre conferències de dues hores dirigides a famílies i docents, seguides de
xerrades informals entre els assistents i els ponents.
Els temes que es tractaran seran: la neurociència, la inclusió, les pràctiques restauratives i l’educació emocional.
Lloc
Centre Professorat de Formentera
Horari
Dia 15, 22 i 29 de setembre, i dia 6 d’octubre (dilluns), de 16h a 18h.
Inscripció
Podeu fer la inscripció de dia 1 a dia 10 de setembre de 2025 de la manera següent:
1. Entrau al Portal del personal https://www.caib.es/pfunciona. El professorat que no disposi de compte d’usuari, no
podrà accedir al Portal del Personal. Al menú principal de l’esquerra trobareu Formació dels DOCENTS. Clicau Sol·licitud cursos i seleccionau CEP DE FORMENTERA.
2. Us sortirà la llista de totes les activitats. Clicau a l’apartat INSCRIU-TE de l’activitat i emplenau tots els camps del
formulari de la sol·licitud. Actualitzau les dades d’acord amb la vostra situació actual si s’escau, especialment el
centre de destinació, el correu electrònic i el telèfon (millor un mòbil) ja que seran les dades de contacte per gestionar
la inscripció i la llista d’espera.
3. La llista d’admesos provisional es publicarà dia 11 de setembre de 2025. Podreu consultar si heu estat admesos
cercant aquesta activitat al Portal del personal, al menú de l’esquerra Formació dels DOCENTS, Sol·licitud cursos
seleccionant CEP DE FORMENTERA. La llista d’espera, si s’escau, es publicarà també a la mateixa pàgina.
4. Una vegada que hagi sortit la llista, si estau admesos, cal confirmar la vostra assistència de dia 11 a dia 15 de
setembre de 2025 a l’apartat Confirma cursos, dins del menú Formació dels DOCENTS. La no confirmació dins
aquest termini implicarà la pèrdua de plaça.
5. La llista d’admesos s’actualitza automàticament en confirmar la inscripció.
6. Si les places no s’han cobert amb els confirmats es telefonarà a les persones que estiguin a la llista d’espera per
estricte ordre de preferència, dia 15 de setembre de 2025, fins que s’ocupin les places lliures.
7. La llista definitiva de participants es publicarà dia 15 de setembre de 2025.
IMPORTANT: Una vegada confirmada l’assistència, si una persona no pot assistir a la formació ha de notificar-ho al
coordinador, per correu electrònic, abans de l’inici de l’activitat. En cas contrari, les sol·licituds que aquesta persona
faci per participar a altres formacions, durant el mateix curs escolar, passaran al final de la llista de sol·licituds.
PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS: la tramitació d’una sol·licitud d’inscripció a una activitat formativa implica el
següent tractament de dades personals: http://www.formacioinnovacio.cat/documents/ProtDades.pdf
Avaluació i certificació
Assistir al 85% de l’activitat formativa i participar activament en les diferents ponències.
Coordinació i informació
Neus Massanet i Rosa Martí
nmassanetflorit@ibeducacio.eu
rmartijulia@ibeducacio.eu
Formadors
Joan Jordi Muntaner Guasp
El doctor Juan Jorge Muntaner Guasp és catedràtic de la Universitat de les Illes Balears, a l’àrea de Didàctica i
Organització Escolar. La seva trajectòria investigadora, docent i de gestió universitària ha estat sempre vinculada al
camp de la inclusió educativa, tant en l’àmbit de les escoles ordinàries com en el context social.
Ha estat professor en diversos màsters oficials d’Educació Inclusiva de les universitats de Vic, Lleida, Illes Balears i
Còrdova, així com del Màster de Professorat de la UIB. Entre els seus càrrecs de gestió, cal destacar que va ser
director de l’ICE de la UIB (2001-2007), director del Departament de PAPE-UIB (2009-2012) i vicedegà de
Pedagogia (2015-2020).

David Bueno Torrens
El doctor David Bueno i Torrens és biòleg i catedràtic de Genètica a la Universitat de Barcelona, on dirigeix la Càtedra
de Neuroeducació UB-EDU1st, pionera a escala internacional. La seva trajectòria investigadora s’ha desenvolupat a
centres com la Universitat d’Oxford, l’European Molecular Biology Laboratory d’Heidelberg, la Universitat d’Innsbruck i
el Cold Spring Harbor Laboratory de Nova York. Autor de més de setanta articles científics i nombrosos llibres de
divulgació, ha estat reconegut amb premis com el Premi Europeu de Divulgació Científica (2010), el Premi Magisterio
per la Neuroeducació (2018) i la Distinció del Claustre de Doctors de la UB (2019).
A més de la recerca, ha tingut un paper molt actiu en la divulgació científica i educativa, amb més de set-cents
articles en premsa escrita i nombroses col·laboracions en ràdio i televisió. Des de fa més d’una dècada coordina la
matèria de Biologia de les PAU a Catalunya, promovent una pedagogia basada en la reflexió i l’aplicació a contextos
reals. La seva tasca l’ha consolidat com una de les veus de referència en el camp de la neuroeducació i en la
connexió entre ciència i educació.

Antoni Giner Tarrida
És doctor en Pedagogia i llicenciat en Psicologia, amb formació especialitzada en Psicoteràpia Familiar Sistèmica i
Educació per a la Ciutadania i Valors. Al llarg de la seva trajectòria ha exercit com a inspector d’Educació a la
Catalunya Central, i ha estat professor associat a la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona, on ha
col·laborat activament amb el Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica
Fundacio Bofill. La seva feina professional s’ha centrat en l’acompanyament personal, emocional i educatiu de mestres, pares, alumnes i equips docents. Ha promogut projectes innovadors en àmbits com la mentoria, el coaching educatiu i la tutorització, i és coautor de l’obra Coaching con familias, una guia imprescindible per a professionals que treballen amb famílies des d’una perspectiva sistèmica.

Victòria Picó
Victòria Picó és especialista en pràctiques restauratives aplicades a l’àmbit educatiu. Ha participat en jornades i
seminaris dedicats a la millora de la convivència escolar i a la promoció de cultures educatives més inclusives i
dialogants, com ara la sessió Pràctiques restauratives en el context escolar, organitzada per l’Associació de Justícia i
Pràctica Restaurativa de les Illes Balears. La seva tasca se centra a oferir eines i estratègies per afavorir la resolució
positiva de conflictes i la construcció de comunitats educatives basades en el respecte i la responsabilitat compartida.