
Línia estratègica
PQ 2428 1 Didàctica i metodologia
Competències digitals
Àrea 2. Continguts digitals. Comp. 2 Creació i modificació de continguts digitals. Nivell A1. Desc. 3. Utilitza eines
d’autor generals per a la creació i edició de continguts digitals (ofimàtiques, editor d’àudio, imatges, vídeo, etc.) i les
específiques de les matèries que imparteix (editor d’equacions, partitures, editor de text per a diversos alfabets,?).
Destinataris
Docents del CEIP Mestre Lluís Andreu
Criteris de selecció
Si el nombre de sol·licituds supera el de places oferides, els criteris de selecció seran, per aquest ordre:
1. L’ordre de preferència que figura a l’apartat de DESTINATARIS.
2. L’ordre d’inscripció.
Objectius
Dotar el professorat d’estratègies pràctiques d’avaluació formativa que permetin recollir evidències d’aprenentatge i
adaptar la resposta educativa a la diversitat de l’aula.
Dissenyar i utilitzar instruments d’avaluació inclusius (rúbriques, llistes de verificació, bases d’orientació, portafolis…)
que afavoreixin la participació i el progrés de tot l’alumnat.
Fomentar la reflexió pedagògica col·lectiva sobre com avaluar per aprendre, integrant l’avaluació com a part del
procés d’ensenyament i com a eina clau per la regulació dels aprenentatges i la millora contínua.
Continguts
Principis i funcions de l’avaluació formativa i reguladora.
Disseny i ús d’instruments d’avaluació inclusius.
Autoavaluació i coavaluació com a estratègies per a la metacognició.
Planificació d’activitats competencials amb mirada inclusiva.
Metodologia
Es combinarà la introducció de nous conceptes teòrics amb la reflexió pedagògica de les pràctiques i vivències per
arribar a decisions conjuntes.
Aquestes estaran relacionades en l’avaluació per un aprenentatge inclusiu.
Una part fonamental és l’aplicabilitat al centre de les propostes pràctiques sorgides de la reflexió i els casos pràctics
plantejats.
Transferència
L’alumnat treballarà almenys una situació d’aprenentatge en la qual els docents experimentaran i avaluaran la seva
experiència d’aprenentatge sobre el tema tractat.
Lloc
CEIP Mestre Lluís Andreu
Horari
9, 10 ,11, 17, 24 de setembre i 8 d’octubre de 16 h a 18 h
Inscripció
Podeu fer la inscripció de dia 1 a dia 4 de setembre de 2025 de la manera següent:
1. Entrau al Portal del personal https://www.caib.es/pfunciona. El professorat que no disposi de compte d’usuari no
podrà accedir al Portal del Personal. Al menú principal de l’esquerra trobareu Formació dels DOCENTS. Clicau
Sol·licitud cursos i seleccionau CEP DE FORMENTERA.
2. Us sortirà la llista de totes les activitats. Clicau a l’apartat INSCRIU-TE de l’activitat i emplenau tots els camps del
formulari de la sol·licitud. Actualitzau les dades d’acord amb la vostra situació actual si s’escau, especialment el
centre de destinació, el correu electrònic i el telèfon (millor un mòbil) ja que seran les dades de contacte per gestionar
la inscripció i la llista d’espera.
3. La llista d’admesos provisional es publicarà dia 9 de setembre de 2025. Podreu consultar si heu estat admesos
cercant aquesta activitat al Portal del personal, al menú de l’esquerra Formació dels DOCENTS, Sol·licitud cursos
seleccionant CEP DE FORMENTERA. La llista d’espera, si s’escau, es publicarà també a la mateixa pàgina.
4. Una vegada que hagi sortit la llista, si estau admesos, cal confirmar la vostra assistència de dia 5 a dia 9 de
setembre de 2025 a l’apartat Confirma cursos, dins del menú Formació dels DOCENTS. La no confirmació dins
aquest termini implicarà la pèrdua de plaça.La llista d’admesos s’actualitza automàticament en confirmar la
inscripció.
5. Si les places no s’han cobert amb els confirmats es contactarà a les persones que estiguin a la llista d’espera per
estricte ordre de preferència fins que s’ocupin les places lliures.
6. La llista definitiva de participants es publicarà una vegada s’hagi gestionat la llista d’espera
IMPORTANT: Una vegada confirmada l’assistència, si una persona no pot assistir a la formació ha de notificar-lo al
coordinador, per correu electrònic, abans de l’inici de l’activitat. En cas contrari, les sol·licituds que aquesta persona
faci per participar a altres formacions, durant el mateix curs escolar, passaran al final de la llista de sol·licituds.
PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS: la tramitació d’una sol·licitud d’inscripció a una activitat formativa implica el
següent tractament de dades personals: http://www.formacioinnovacio.cat/documents/ProtDades.pdf.
Avaluació i certificació
Per certificar caldrà haver participat almenys al 85% de les hores presencials i haver participat activament en les
sessions formatives, a més d’haver realitzat i compartit amb els participants una experiència d’aprenentatge dins dels
terminis establerts.
Aquesta s’haurà de compartir entre els assistents i lliurar-la a través del workspace, amb imatges i/o vídeos que
documentin la tasca.
Coordinació i informació
Neus Massanet i Rosa Martí
nmassanetflorit@ibeducacio.eu
rmartijulia@ibeducacio.eu
Formadors
Francesc Martín Martínez
Mestre d’Educació Primària a l’Escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú. També és Mestre d’Educació Física.
Actualment ocupa el càrrec de Director. Col·labora com a formador sobre el disseny de situacions d’aprenentatge
significatiu, treball cooperatiu, avaluació i transformació de centres amb l’Associació de Mestres Rosa Sensat i
diversos CRP de Catalunya. És formador del Programa Magnet de la Fundació Bofill i també és Coordinador de la
Xarxa d’Escoles Públiques Inquietes del Garraf. Darrerament col·labora com a formador de Ciències amb el CESIRE.
Edurne Ojuel Sainz
Mestra d’Educació Primària a l’Escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú. També és tècnica en Educació Infantil.
Actualment ocupa el càrrec de Cap d’Estudis. Ha col·laborat amb el CESIRE en el disseny d’Experiències
d’Aprenentatge amb Sentit i és Coordinadora del Seminari de Caps d’Estudis del Garraf.