
Línia estratègica
PQ 2428 8 Entorn i sostenibilitat
Competències digitals
Àrea 2. Continguts digitals. Comp. 2 Creació i modificació de continguts digitals. Nivell A1. Desc. 3. Utilitza eines
d’autor generals per a la creació i edició de continguts digitals (ofimàtiques, editor d’àudio, imatges, vídeo, etc.) i les
específiques de les matèries que imparteix (editor d’equacions, partitures, editor de text per a diversos alfabets,?).
Destinataris
Docents inscrits dels centres, CEIP Mestre Lluís Andreu i CEIP Sant Ferran de ses Roques, al programa
d’aprenentatge servei a Formentera
Criteris de selecció
Si el nombre de sol·licituds supera el de places oferides, els criteris de selecció seran, per aquest ordre: 1. L’ordre de
preferència que figura a l’apartat de DESTINATARIS. 2. L’ordre d’inscripció.
Objectius
Potenciar metodologies competencials d’aprenentatge servei vinculades al medi natural i humà de l’entorn del Parc
Natural de ses Salines d’Eivissa i Formentera.
Bastir i promoure situacions d’aprenentatge reals connectades a partir de les necessitats i problemàtiques reals del
parc natural per descobrir, comprendre, intervenir, estimar i conservar el Parc Natural de ses Salines d’Eivissa i
Formentera.
Proporcionar eines i estratègies per desencadenar processos d’ensenyament i aprenentatge col·laboratius de servei a
la comunitat per connectar l’escola amb l’entorn.
Promoure la creació d’una xarxa de centres per afavorir l’intercanvi d’experiències inspiradores i recursos didàctics
innovadors.
Continguts
L’aprenentatge servei com una metodologia basada en l’experiència i la participació.
Parc Natural de ses Salines d’Eivissa i Formentera, espai cultural per descobrir, experimentar, protegir i preservar:
necessitat, compromís, reflexió i acció.
Continguts específics depenent de la temàtica del projecte servei que es desenvolupi a cada centre.
Processos de col·laboració entre els centres participants.
Transferència, documentació i avaluació d’aprenentatge i servei.
Metodologia
Promoure accions creatives per a la resolució de problemes reals i necessitats socials relacionades amb l’entorn del
Parc Natural de ses Salines d’Eivissa i Formentera.
Contrast amb experts presencial i documental.
Entorn virtual d’aprenentatge.
Transferència
Dur a terme un projecte APS amb l’alumnat segons les necessitats de l’entorn contextualitzat al Parc Natural de ses
Salines d’Eivissa i Formentera.
Recollida d’evidències i documentació del procés formatiu.
Elaborar una presentació explicativa del projecte servei desplegat.
Comunicació del projecte a la resta de la comunitat educativa.
Intercanvi d’experiències desenvolupades pels centres, fomentant l’aprenentatge entre iguals.
Horari
Inici: 4 de setembre Final: 17 d’abril
Inscripció
Podeu fer la inscripció de dia 1 a dia 4 de setembre de 2025 de la manera següent: 1. Entrau al Portal del personal
https://www.caib.es/pfunciona. El professorat que no disposi de compte d’usuari no podrà accedir al Portal del
Personal. Al menú principal de l’esquerra trobareu Formació dels DOCENTS. Clicau Sol·licitud cursos i seleccionau
CEP DE FORMENTERA. 2. Us sortirà la llista de totes les activitats. Clicau a l’apartat INSCRIU-TE de l’activitat i
emplenau tots els camps del formulari de la sol·licitud. Actualitzau les dades d’acord amb la vostra situació actual si
s’escau, especialment el centre de destinació, el correu electrònic i el telèfon (millor un mòbil) ja que seran les dades
de contacte per gestionar la inscripció i la llista d’espera. 3. La llista d’admesos provisional es publicarà dia 4 de
setembre de 2025. Podreu consultar si heu estat admesos cercant aquesta activitat al Portal del personal, al menú
de l’esquerra Formació dels DOCENTS, Sol·licitud cursos seleccionant CEP DE FORMENTERA. La llista d’espera, si
s’escau, es publicarà també a la mateixa pàgina. 4. Una vegada que hagi sortit la llista, si estau admesos, cal
confirmar la vostra assistència de dia 4 de setembre de 2025 a l’apartat Confirma cursos, dins del menú Formació
dels DOCENTS. La no confirmació dins aquest termini implicarà la pèrdua de plaça.La llista d’admesos s’actualitza
automàticament en confirmar la inscripció. 5. Si les places no s’han cobert amb els confirmats es contactarà a les
persones que estiguin a la llista d’espera per estricte ordre de preferència fins que s’ocupin les places lliures. 6. La
llista definitiva de participants es publicarà una vegada s’hagi gestionat la llista d’espera IMPORTANT: Una vegada
confirmada l’assistència, si una persona no pot assistir a la formació ha de notificar-lo al coordinador, per correu
electrònic, abans de l’inici de l’activitat. En cas contrari, les sol·licituds que aquesta persona faci per participar a altres
formacions, durant el mateix curs escolar, passaran al final de la llista de sol·licituds. PROTECCIÓ DE DADES
PERSONALS: la tramitació d’una sol·licitud d’inscripció a una activitat formativa implica el següent tractament de
dades personals: http://www.formacioinnovacio.cat/documents/ProtDades.pdf.
Avaluació i certificació
Per a poder certificar l’activitat formativa serà condició necessària l’assistència obligatòria al 80% de les hores totals,
haver realitzat correctament les activitats de transferència i/o experimentació definides i fer correctament i dins
termini totes les tasques. Valoració de les estratègies adquirides i dels recursos d’ensenyament-aprenentatge
dissenyats durant l’activitat formativa i de l’adequació de les activitats transferides. La darrera sessió és d’assistència
obligatòria.
Coordinació i informació
Neus Massanet i Rosa Martí
nmassanetflorit@ibeducacio.eu
rmartijulia@ibeducacio.eu
Formadora
Carme Frau Lladó
Geògrafa, assessora de formació del professorat de metodologies d’aprenentatge i didàctiques de l’ensenyament.
Mestra i Professora de Secundària, Formació Professional i Persones Adultes a centres públics.
Implicada amb l’impuls territorial de l’Aprenentatge Servei a les Illes Balears, l’any 2015 proposa i dissenya el
programa ApS Serra Tramuntana, el qual ha implementat fins ara, guardonat l’any 2019 amb el Premi Nacional d’
Aprenentatge Servei. Premi a la Innovació Educativa 1989 per la Fundació Renovació de l’Escola, Premi Europa 1998
pel Parlament Europeu a Estrasburg, Premi Euroscola 1999 Illes Balears. Coordinadora de projectes internacionals
Sòcrates i Comenius de Medi Ambient.