
Línia estratègica
PQ 2428 1 Didàctica i metodologia
Competències digitals
Àrea 2. Continguts digitals. Comp. 2 Creació i modificació de continguts digitals. Nivell A1. Desc. 3. Utilitza eines
d’autor generals per a la creació i edició de continguts digitals (ofimàtiques, editor d’àudio, imatges, vídeo, etc.) i les
específiques de les matèries que imparteix (editor d’equacions, partitures, editor de text per a diversos alfabets,?).
Destinataris
Docents del CEIP Sant Ferran de ses Roques
Criteris de selecció
Si el nombre de sol·licituds supera el de places oferides, els criteris de selecció seran, per aquest ordre: 1. L’ordre de
preferència que figura a l’apartat de DESTINATARIS. 2. L’ordre d’inscripció.
Objectius
Vincular els criteris d’avaluació establerts al currículum amb els aprenentatges imprescindibles per etapa i nivell.
Revisar i ajustar la ponderació dels criteris d’avaluació per cursos, per garantir una avaluació coherent, equilibrada i
centrada en el desenvolupament competencial de l’alumnat.
Analitzar i millorar els instruments d’avaluació utilitzats al centre, assegurant que recullen evidències significatives
dels aprenentatges essencials i que poden ser utilitzats també com a eines de regulació.
Continguts
Identificació i concreció dels aprenentatges imprescindibles per cicle i nivell, en relació amb els criteris d’avaluació.
Revisió i criteris per a la ponderació dels criteris d’avaluació en funció del pes real dels aprenentatges i la seva
transversalitat.
Anàlisi, adequació i millora dels instruments d’avaluació utilitzats al centre (rúbriques, portafolis, registres, etc.
Bones pràctiques per fomentar la participació de qualitat de les famílies i optimitzar els canals de comunicació per tal
que contribueixin realment al procés d’aprenentatge.
Metodologia
Es combinarà la introducció de nous conceptes teòrics amb la reflexió pedagògica de les pràctiques i vivències per
arribar a decisions conjuntes. Aquestes estaran relacionades en l’avaluació per un aprenentatge inclusiu.
Una part fonamental és l’aplicabilitat al centre de les propostes pràctiques sorgides de la reflexió i els casos pràctics
plantejats.
Transferència
L’alumnat treballarà almenys una situació d’aprenentatge en la qual els docents experimentaran i avaluaran la seva
experiència d’aprenentatge sobre el tema tractat.
Lloc
CEIP Sant Ferran de ses Roques
Horari
9 oct. de 16 h a 18 h
20 oct., de 16 h a 19 h
28 oct. de 16 h a 18 h
4 nov. de 16 h a 18 h
18 nov. de 16 h a 18 h
13 gen. de 16 h a 18 h
20 gen. de 15.30 h a 17.30 h
27 gen. de 16 h a 18 h
3 feb. de 16 h a 18 h
17 feb. de 16 h a 18 h
3 març de 16 h a 18 h
17 març de 16 h a 18 h
21 d’abril de 16 h a 18 h
Inscripció
Podeu fer la inscripció de dia 15 de setembre a dia 6 d’octubre de 2025 de la manera següent: 1. Entrau al Portal del
personal https://www.caib.es/pfunciona. El professorat que no disposi de compte d’usuari no podrà accedir al Portal
del Personal. Al menú principal de l’esquerra trobareu Formació dels DOCENTS. Clicau Sol·licitud cursos i
seleccionau CEP DE FORMENTERA. 2. Us sortirà la llista de totes les activitats. Clicau a l’apartat INSCRIU-TE de
l’activitat i emplenau tots els camps del formulari de la sol·licitud. Actualitzau les dades d’acord amb la vostra situació
actual si s’escau, especialment el centre de destinació, el correu electrònic i el telèfon (millor un mòbil) ja que seran
les dades de contacte per gestionar la inscripció i la llista d’espera. 3. La llista d’admesos provisional es publicarà dia
de de a dia de de . Podreu consultar si heu estat admesos cercant aquesta activitat al Portal del personal, al menú
de l’esquerra Formació dels DOCENTS, Sol·licitud cursos seleccionant CEP DE FORMENTERA. La llista d’espera, si
s’escau, es publicarà també a la mateixa pàgina. 4. Una vegada que hagi sortit la llista, si estau admesos, cal
confirmar la vostra assistència de dia 7 a dia 9 d’octubre de 2025 a l’apartat Confirma cursos, dins del menú
Formació dels DOCENTS. La no confirmació dins aquest termini implicarà la pèrdua de plaça.La llista d’admesos
s’actualitza automàticament en confirmar la inscripció. 5. Si les places no s’han cobert amb els confirmats es
contactarà a les persones que estiguin a la llista d’espera per estricte ordre de preferència fins que s’ocupin les places
lliures. 6. La llista definitiva de participants es publicarà una vegada s’hagi gestionat la llista d’espera IMPORTANT:
Una vegada confirmada l’assistència, si una persona no pot assistir a la formació ha de notificar-lo al coordinador, per
correu electrònic, abans de l’inici de l’activitat. En cas contrari, les sol·licituds que aquesta persona faci per participar a
altres formacions, durant el mateix curs escolar, passaran al final de la llista de sol·licituds. PROTECCIÓ DE DADES
PERSONALS: la tramitació d’una sol·licitud d’inscripció a una activitat formativa implica el següent tractament de
dades personals: http://www.formacioinnovacio.cat/documents/ProtDades.pdf.
Avaluació i certificació
Per certificar caldrà haver participat almenys al 85% de les hores presencials.
Haver participat activament en les sessions formatives i haver realitzat i compartit amb els participants una
experiència d’aprenentatge dins dels terminis establerts.
Aquesta s’haurà de compartir entre els assistents i lliurar-la a través del workspace, amb imatges i/o vídeos que
documentin la tasca.
Coordinació i informació
Neus Massanet i Rosa Martí
nmassanetflorit@ibeducacio.eu
rmartijulia@ibeducacio.eu
Formadors
Miguel Ángel Tirado Ramos
És Doctor per la UIB (Programa Investigació i innovació en Educació) i Llicenciat en Educació Física per l’INEFC de
Barcelona (UB), Master en Informàtica Educativa (UNED). Actualment, fa feina d’Inspector d’Educació per a la
Conselleria d’Educació i Universitat. Va ser director de l’IES Santa Margalida durant quatre anys, i cap d’estudis en el
mateix centre durant 7 anys, on també va ser professor d’Educació Física.
Actualment, és professor associat en la UIB i imparteix assignatures en el Màster d’Investigació en Ciències de
l’Esport i en el Màster de Professorat. Ha estat docent en ESO, Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments de
Règim Especial. Ha realitzat (i realitza) formació a professorat en l’àmbit de la programació, l’avaluació, la innovació i
la funció directiva.
Va ser guardonat en la tercera convocatòria dels Premis a Experiències Educatives Innovadores convocats pel
Govern de les Illes Balears l’any 2011, així com en dues edicions dels premis de recerca convocats per la UIB per a
alumnes de segon de Batxillerat en qualitat de professor responsable dels treballs de recerca premiats.
Les seves publicacions giren entorn de la didàctica i a la promoció de valors i actituds a través de l’educació física i
l’esport. És autor del llibre “Escuelas que enseñan: El conocimiento sí importa”.
Asun Gallardo
Directora CEIPIESO GABRIEL VALLSECA