
Línia estratègica
PQ 2428 3 Competència comunicativa-plurilingüe i la competència matemàtica
Competències digitals
Àrea 2. Continguts digitals. Comp. 2 Creació i modificació de continguts digitals. Nivell A1. Desc. 3. Utilitza eines
d’autor generals per a la creació i edició de continguts digitals (ofimàtiques, editor d’àudio, imatges, vídeo, etc.) i les
específiques de les matèries que imparteix (editor d’equacions, partitures, editor de text per a diversos alfabets,?).
Destinataris
Docents de primària i secundària
Criteris de selecció
Si el nombre de sol·licituds supera el de places oferides, els criteris de selecció seran, per aquest ordre:
1. L’ordre de preferència que figura a l’apartat de DESTINATARIS.
2. L’ordre d’inscripció
Objectius
Reconèixer les estratègies i intervencions educatives basades en evidències que milloren la comprensió lectora.
Desenvolupar recursos i pràctiques docents per a l’ensenyament explícit de la lectura i la producció escrita.
Desenvolupar estratègies i recursos per ensenyar a l’alumnat de primària a produir textos orals i escrits adequats a
diferents tipologies textuals (narrativa, instructiva, descriptiva, expositiva, etc.) de manera progressiva i funcional.
Continguts
Components de la competència lectora: vocabulari, sintaxi, inferències, estructura textual i estratègies.
Estratègies d’ensenyament efectives: ensenyament explícit, modelatge, pràctica guiada i autònoma en lectura i
escriptura.
Desenvolupament de la motivació lectora i escriptora a l’aula.
Metodologia
Es combinarà la introducció de nous conceptes teòrics amb la reflexió pedagògica de les pràctiques i vivències per
arribar a decisions conjuntes.
Aquestes estaran relacionades en la millora de l’aprenentatge de la lectura, l’escriptura i l’expressió oral.
Una part fonamental és l’aplicabilitat al centre de les propostes pràctiques sorgides de la reflexió i els casos pràctics
plantejats.
Transferència
L’alumnat treballarà almenys una unitat de programació en la qual els docents experimentaran i avaluaran la seva
experiència d’aprenentatge sobre el tema tractat.
Lloc
Centre de professorat de Formentera
Horari
27 oct., de 16 h a 19 h
17 nov., de 16 h a 18 h
24 nov., de 16 h a 18 h
12 gen., de 16 h a 18 h
20 gen., de 18 h a 20 h
9 febrer, de 16 h a 18 h
23 febrer, de 16 h a 18 h
Inscripció
Podeu fer la inscripció de dia 12 al 29 de gener de 2026 de la manera següent:
1. Entrau al Portal del personal https://www.caib.es/pfunciona. El professorat que no disposi de compte d’usuari, no
podrà accedir al Portal del Personal. Al menú principal de l’esquerra trobareu Formació dels DOCENTS. Clicau
Sol·licitud cursos i seleccionau CEP DE FORMENTERA.
2. Us sortirà la llista de totes les activitats. Clicau a l’apartat INSCRIU-TE de l’activitat i emplenau tots els camps del
formulari de la sol·licitud. Actualitzau les dades d’acord amb la vostra situació actual si s’escau, especialment el
centre de destinació, el correu electrònic i el telèfon (millor un mòbil) ja que seran les dades de contacte per gestionar
la inscripció i la llista d’espera.
3. La llista d’admesos provisional es publicarà dia 31 de gener de 2026. Podreu consultar si heu estat admesos
cercant aquesta activitat al Portal del personal, al menú de l’esquerra Formació dels DOCENTS, Sol·licitud cursos
seleccionant CEP DE FORMENTERA. La llista d’espera, si s’escau, es publicarà també a la mateixa pàgina.
4. Una vegada que hagi sortit la llista, si estau admesos, cal confirmar la vostra assistència de dia 30 de gener a dia 4
de febrer de 2026 a l’apartat Confirma cursos, dins del menú Formació dels DOCENTS. La no confirmació dins
aquest termini implicarà la pèrdua de plaça.
5. La llista d’admesos s’actualitza automàticament en confirmar la inscripció.
6. Si les places no s’han cobert amb els confirmats es telefonarà a les persones que estiguin a la llista d’espera per
estricte ordre de preferència, dia 4 de gener de 2026, fins que s’ocupin les places lliures.
7. La llista definitiva de participants es publicarà dia 4 de gener de 2026.
IMPORTANT: Una vegada confirmada l’assistència, si una persona no pot assistir a la formació ha de notificar-ho al
coordinador, per correu electrònic, abans de l’inici de l’activitat. En cas contrari, les sol·licituds que aquesta persona
faci per participar a altres formacions, durant el mateix curs escolar, passaran al final de la llista de sol·licituds.
PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS: la tramitació d’una sol·licitud d’inscripció a una activitat formativa implica el
següent tractament de dades personals: http://www.formacioinnovacio.cat/documents/ProtDades
Avaluació i certificació
Per poder certificar, els participants hauran d’acreditar una assistència mínima al 85% de les hores presencials.Les
faltes d’assistència a les sessions presencials no es podran justificar en cap cas. Haver realitzar totes les tasques
obligatòries dins els terminis establerts i obtenir una qualificació positiva en totes elles. Una vegada finalitzat el
procés de certificació, l’activitat es tancarà.En aquest moment us enviarem un correu electrònic a l’adreça que heu
posat a la vostra sol·licitud. Si heu certificat, podreu veure la formació al vostre portal, apartat Formació dels docents,
Activitats internes. Si no la podeu veure, és que no la teniu certificada. Us podeu posar en contacte amb l’organitzador
(CEP de Formentera) per a qualsevol aclariment. Disposau d’un termini de 30 dies naturals des de l’enviament del
correu electrònic per presentar una reclamació a l’organitzador, si s’escau.
Coordinació i informació
Neus Massanet i Rosa Martí / nmassanetflorit@ibeducacio.eu / rmartijulia@ibeducacio.eu
Formadores
Neus Massanet Florit
Professora de llengua i literatura catalana. Té una sòlida experiència docent i estudis en psicologia. Ha col·laborat
amb diversos centres educatius i ha facilitat la implementació de metodologies innovadores adaptades a les
necessitats dels centres. La seva formació li ha permès aplicar estratègies efectives per potenciar l’aprenentatge del
procés de la lectoescriptura i treballar conjuntament amb equips pedagògics per col·laborar amb la millora dels
resultats educatius.
Rosa Martí Julià
Mestra d’educació infantil i primària. Amb una àmplia experiència docent i formada en psicopedagogia. Ha
acompanyat infants en el desenvolupament de la lectoescriptura. Ha rebut formació específica en metodologia i
neurociència, fet que li ha permès treballar en centres educatius dissenyant estratègies per ajudar a millorar el
sistema educatiu. El seu compromís amb l’educació i l’aplicació de pràctiques innovadores defineixen la seva
trajectòria professional.

