FeC 318-Propostes de qualitat als espais d’aprenentatge al CEIP Sant Ferran de ses Roques

Línia estratègica
PQ 2428 1 Didàctica i metodologia
Destinataris
Docents del CEIP Sant Ferran de ses Roques
Requisits
Docents del CEIP Sant Ferran de ses Roques
Criteris de selecció
Si el nombre de sol·licituds supera el de places oferides, els criteris de selecció seran, per aquest ordre:
1. L’ordre de preferència que figura a l’apartat de DESTINATARIS.
2. L’ordre d’inscripció.
Objectius
Desenvolupar estratègies per dissenyar espais d’aprenentatge que promoguin una educació de qualitat.
Proporcionar eines i recursos per a la implementació efectiva d’espais d’aprenentatge a l’aula.
Establir un sistema de mentoria que faciliti la reflexió i la millora contínua de la pràctica educativa.
Continguts
Metodologies actives i participatives als espais d’aprenentatge.
Ús d’espais d’aprenentatge per fomentar la col·laboració, la creativitat i l’autonomia de l’alumnat.
Eines per a l’autoavaluació i la reflexió crítica sobre la pròpia pràctica educativa.
Metodologia
Es combinarà la introducció de nous conceptes teòrics amb la reflexió pedagògica de les pràctiques i vivències per
arribar a decisions conjuntes sobre els espais d’aprenentatge.
Es comptaran dues hores de treball individual per elaborar la documentació corresponent a la formació per poder
lliurar la transferència.
Durant la formació es compartirà la documentació entre els assistents i amb l’alumnat per portar endavant les
situacions d’aprenentatge.
Transferència

A partir de les reflexions teòrico-pràctiques de manera conjunta i les necessitats reals de l’equip, els docents hauran
de realitzar les situacions d’aprenentatge i transferir-les a l’aula durant la formació, aquesta s’haurà de compartir
entre els assistents de forma presencial l’última sessió i lliurar-ho amb imatges i/o vídeos que documentin la tasca a
través del workspace.
Lloc
CEIP Sant Ferran de ses Roques
Horari
1 d’octubre de 15.30h a 18.30h, 29 d’octubre de 15.30h a 17.30h, 12 de novembre de 15.30 a 18.30h, 19 de
novembre de 15.30h a 17.30h,14 de gener de 15.30h a 17.30h, 4 de febrer de 15.30h a 17.30h, 11 de febrer de
15.30h a 17.30h i 25 de febrer de 15.30h a 17.30h
Inscripció
Podeu fer la inscripció de dia 20 a dia 30 de setembre de 2024 de la manera següent:
1. Entrau al Portal del personal https://www.caib.es/pfunciona. El professorat que no disposi de compte d’usuari, no
podrà accedir al Portal del Personal. Al menú principal de l’esquerra trobareu Formació dels DOCENTS. Clicau
Sol·licitud cursos i seleccionau CEP DE FORMENTERA.
2. Us sortirà la llista de totes les activitats. Clicau a l’apartat INSCRIU-TE de l’activitat i emplenau tots els camps del
formulari de la sol·licitud. Actualitzau les dades d’acord amb la vostra situació actual si s’escau, especialment el
centre de destinació, el correu electrònic i el telèfon (millor un mòbil) ja que seran les dades de contacte per gestionar
la inscripció i la llista d’espera.
3. La llista d’admesos provisional es publicarà dia 30 d’octubre de 2024. Podreu consultar si heu estat admesos
cercant aquesta activitat al Portal del personal, al menú de l’esquerra Formació dels DOCENTS, Sol·licitud cursos
seleccionant CEP DE FORMENTERA. La llista d’espera, si s’escau, es publicarà també a la mateixa pàgina.
4. Una vegada que hagi sortit la llista, si estau admesos, cal confirmar la vostra assistència de dia 30 de setembre a
dia 1 d’octubre de 2024 a l’apartat Confirma cursos, dins del menú Formació dels DOCENTS. La no confirmació dins
aquest termini implicarà la pèrdua de plaça.
5. La llista d’admesos s’actualitza automàticament en confirmar la inscripció.
6. Si les places no s’han cobert amb els confirmats es telefonarà a les persones que estiguin a la llista d’espera per
estricte ordre de preferència, dia 30 de setembre de 2024, fins que s’ocupin les places lliures.
7. La llista definitiva de participants es publicarà dia 1 d’octubre de 2024.
IMPORTANT: Una vegada confirmada l’assistència, si una persona no pot assistir a la formació ha de notificar-ho al
coordinador, per correu electrònic, abans de l’inici de l’activitat. En cas contrari, les sol·licituds que aquesta persona
faci per participar a altres formacions, durant el mateix curs escolar, passaran al final de la llista de sol·licituds.
PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS: la tramitació d’una sol·licitud d’inscripció a una activitat formativa implica el
següent tractament de dades personals: http://www.formacioinnovacio.cat/documents/ProtDades.pdf.
Avaluació i certificació
Per al reconeixement de la formació serà condició necessària la participació contínua i activa en les diferents fases de
la formació, portar a terme amb correcció les tasques encomanades, fer la transferència i participar activament en el
procés d’avaluació de la mateixa.
Per certificar s’ha d’assistir el 85% de la formació, a més de realitzar la presentació de la transferència a l’última
sessió.
Una vegada finalitzat el procés de certificació, l’activitat es tancarà.
En aquest moment us enviarem un correu electrònic a l’adreça que heu posat a la vostra sol·licitud.
Si heu certificat, podreu veure la formació al vostre portal, apartat Formació dels docents, Activitats internes.
Si no la podeu veure, és que no la teniu certificada.
Us podeu posar en contacte amb el servei organitzador per a qualsevol aclariment.
Disposau d’un termini de 30 dies naturals des de l’enviament del correu electrònic per presentar una reclamació al
servei organitzador, si s’escau.
Coordinació i informació
Neus Massanet i Rosa Martí
Formadora

Anna Comas Arbós
Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació. Ha exercit com a mestra d’Educació Primària i Educació Especial,
assumint càrrecs de coordinació pedagògica. Del 2008 al 2020 va assumir la direcció de l’escola de La Maquinista,
impulsant el projecte +educació Sant Andreu i la Universitat del temps lliure. Com escola, van formar part dels
centres impulsors del programa d’Escola Nova21 i posteriorment del grup dels Futurs de l’Educació vinculat a
CATESCO (UNESCO Catalunya).
Ha participat en grups de treball relacionats amb l’educació i el benestar emocional i desenvolupament comunitari.
He col·laborat amb institucions públiques, entre les quals cal destacar la UB, UAB, Diputació i Departament
d’Educació de Catalunya, des de la participació en projectes d’investigació-acció a l’acompanyament, formació i
assessoria d’escoles.
Actualment participa com a mentora en el Programa PMT de la Conselleria d’Educació de les Illes Balears.